Moduł systemu iDPO zapewnia przygotowanie planu działalności, sprawozdania z wykonaniu planu oraz oświadczenia o stanie kontroli zarządczej zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Moduł zapewnia przygotowanie oraz dostęp użytkowników do nw. dokumentów:
- Plan działalności.
- Identyfikacja ryzyka.
- Kwestionariusze analizy ryzyka.
- Rejestr ryzyka.
- Kwartalne raporty z zarządzania ryzykiem.
- Macierz apetytu na ryzyko.
- Sprawozdanie z wykonaniu planu.
- Samoocena jednostki (kwestionariusze, analizy).
- Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej.
Moduł automatycznie generuje strony HTML (landing pages) zawierające dokumenty, które zgodnie z art. 70 ust. 5 ustawy o finansach publicznych podlegają publikacji w BIP (plan działalności, sprawozdanie z wykonania planu działalności oraz oświadczenie o stanie kontroli zarządczej).
Wystarczy na stronie BIP umieścić link do takiego dokumentu. Generowane strony zgodne są z WCAG 2.1!
Moduł zgodny jest z:
- Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania.
- Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oświadczenia o stanie kontroli zarządczej.
- Komunikatem nr 6 Ministra Finansów z dnia 6 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wytycznych dla sektora finansów publicznych w zakresie planowania i zarządzania ryzykiem.
- Komunikatem Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.