AML - procedury w biurze rachunkowym 7

AML – procedury w biurze rachunkowym

Cel 

Omówienie nowych obowiązków, które nałożyła na biura rachunkowe i doradców podatkowych nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Nowelizacja ustawy z 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 815) rozszerza katalog podmiotów zobowiązanych do realizacji obowiązków w zakresie AML, w ten sposób, iż do tej grupy dołączono również osoby świadczące usługi sporządzania deklaracji, prowadzenia ksiąg podatkowych, udzielania porad, opinii lub wyjaśnień z zakresu przepisów prawa podatkowego lub celnego.
Do tej pory obowiązane do wypełniania wszystkich obowiązków wynikających z tej ustawy były podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, a zatem wyłączone z tego obowiązku były biura księgowe prowadzące działalność jedynie w zakresie rozliczeń osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, objętych uproszczoną ewidencją podatkową (PKPiR).
Dodano pkt 15a o treści: „przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 6.3.2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2021 r. poz. 162), których podstawową działalnością gospodarczą jest świadczenie usług polegających na sporządzaniu deklaracji, prowadzeniu ksiąg podatkowych, udzielaniu porad, opinii lub wyjaśnień z zakresu przepisów prawa podatkowego lub celnego, niebędący innymi instytucjami obowiązanymi”.
W związku z powyższym również małe biura księgowe czy rachunkowe, które świadczą usługi sporządzania deklaracji, prowadzenia ksiąg podatkowych, udzielania porad, opinii lub wyjaśnień z zakresu przepisów prawa podatkowego lub celnego, będą musiały, jako instytucje obowiązane, stosować wszystkie obowiązki wskazane w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Adresaci 

Szkolenie przeznaczone dla doradców podatkowych, przedstawicieli biur rachunkowych.


Agenda 

1. Osoba odpowiedzialna
2. Wdrożenie wewnętrznych regulacji
3. Obowiązek szkoleniowy
4. Analiza oceny ryzyka
5. Identyfikacja klienta
6. Beneficjent rzeczywisty
7. Identyfikacja PEP
8. Szczególne środki ograniczające
9. Monitorowanie transakcji
10. Transakcje podejrzane
11. Przekazywanie informacji do GIIF
12. Termin przechowywania danych
13. Kary dla biura rachunkowego za naruszenie ustawy
14. Kontrola GIIF

 


Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie wideokonferencji. 
  • Trener prowadzi zajęcia na żywo. Uczestnicy widzą i słyszą prowadzącego, mogą zadawać pytania poprzez czat i/lub mikrofon. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki / słuchawki.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Po rejestracji, na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe uczestnicy otrzymają  pocztą elektroniczną, a zaświadczenie o ukończeniu szkolenia może zostać przesłane pocztą lub również na adres email.
  • Maksymalnie pięcioosobowa grupa szkoleniowa.

Cena obejmuje: udział 1 osoby w szkoleniu online, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, miesięczny dostęp do platformy elearningowej zawierającej ponad sto godzin zapisów webinariów, podcastów i innych materiałów szkoleniowych).


Regulamin szkoleń online dostępny jest tutaj.


Zgłoszenia

  1. Wyślij zgłoszenie na adres: kontaktabi.olsztyn.pl. W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie rejestracji.
  2. Opłać szkolenie (jeżeli potrzebujesz dokumentu proforma, napisz do nas na adres: kontaktabi.olsztyn.pl), jeżeli nie możesz wykonać płatności przed szkoleniem napisz do nas, odroczymy płatność do 7 dni! Jeżeli korzystasz ze zwolnienia VAT, prześlij stosowne oświadczenie.
  3. Link z dostępem do platformy otrzymasz po odnotowaniu przez nas wpłaty.
  4. Do pokoju wideokonferencyjnego będziesz mógł zalogować się 60 minut przed rozpoczęciem szkolenia.
  5. Fakturę otrzymasz po zakończeniu szkolenia wraz z certyfikatem jego ukończenia.

Data

wrz 14 2021
Expired!

Czas

13:00 - 15:00

Koszt

299,00 zł
Kategoria