Państwowa Inspekcja Pracy przygotowała i udostępniła na swojej stronie internetowej poradnik dotyczący stosowania ustawy o sygnalistach odpowiadający na najczęściej pojawiające się pytania w sprawie wchodzącej wkrótce w życie regulacji.
Udostępnione na stronie internetowej PIP wydawnictwo jest przeznaczone dla osób i instytucji zainteresowanych przepisami regulującymi status sygnalistów, które wejdą w życie 25 września 2024 r.
Broszura udziela odpowiedzi między innymi na takie pytania jak:
– kto może być sygnalistą i co może zgłosić?
– jak i gdzie zgłaszać naruszenia prawa?
– od kiedy sygnaliście przysługuje ochrona?
– czy zgłoszenie zwalnia od odpowiedzialności karnej?
– jakie działania odwetowe są zakazane?
– kim są osoby pomagające sygnaliście i powiązane z nim?
– czy pracodawcy będą mogli chronić się przed nadużyciami, jak np. oczernianiem ich przez nieuczciwych sygnalistów?